ledig

Jag är ledig!!!!!!!! Ni anar inte vad skönt det känns och imorgon tar jag min lilla pärla till bil och åker ner till min underbara Josse. Ska bli så härligt att komma iväg. Kan behöva några dagar borta efter denna jobbperioden som faktiskt varit ganska så jobbig. Blev riktigt förbannad inatt på jobbet när pappret inte ville följa med i maskinen och det bara gick runt över allt och gick av och hade sig, så det var ingen glad Malin som var där inne och grejade. Inte allt kul. Men hör man "Mallan, är du arg nu?" och ser retstickan Tobbe kan man inte göra annat än att skratta. Har kommit på att detta ändå är ett ganska så bra jobb för mitt temperament. Gör inte maskinerna som jag vill kan jag stå och gapa och säga vilka ord jag vill, när jag bli förskolelärare måste jag tänka mig för om jag blir förbannad. Kanske inte så smart att stå och gapa på barnen.. :P

Min tanke för dagen var att jag skulle komma upp redan halv 12, så jag kanske kan somna i tid inatt. Har ju så svårt att somna efter nattpassen. Så jag gav Jimmy och Max i uppgift att väcka mig då, så vaknade av en överlycklig Max som rusade in i rummet och som jag fick dra upp i sängen och Jimmy trodde väl jag var klarvaken. Men det tog inte många sekunder innan både jag och Max stensomnade och vaknade kl 13 av Jimmy som frågade om inte jag skulle gå upp halv 12. Jo, jag skulle ju det men planen höll inte.

Skulle i alla fall lägga mig på baksidan förut och sola, men där stog luften helt stilla så det gick inte vara där allt för lång stund. :( Fast det är skönt nu när värmen är här, så man får inte klaga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0