lite spänning i tillvaron piggar alltid upp!

Nu mina vänner skall ni får höra något spännande! Jag och Jenny har varit nere i Edet hos mamma och pappa ikväll och på vägen upp till trollhättan hamnar vi bakom en buss. Jag låg i 110 nästan hela vägen och bussen låg väl i samma hastighet ungefär, ibland nog ännu snabbare. När vi är uppe vid lindveden kör en polisbil förbi mig och lägger sig mellan mig och bussen. Till saken hör att jag brukar få panik när jag ser poliser i trafiken(är rädd att de skall ha en dålig dag och får för sig att ta mitt körtkort), men jag höll mig otroligt lugn. Vi kommer närmare infarten till sjuntorp och då säger Jenny: "Där är ju en polis till!".
 Mitt hjärta börjar då slå fooort! Polisen som står vid infarten går ur bilen och börjar vifta med en röd lampa och stannar bussen. Polisbilen framför mig stannar även den och sätter igång blåljusen! Då slår mitt hjärta otroligt fort ska ni veta, för blått ljus det är fara i mina ögon. Poliserna går ut och går till bussen, kommer ut med en kille som antagligen var drogpåverkad. Där sitter jag och Jenny i min lilla gula ford KA och den här killen kollar rätt in på oss. Polisen kroppsvisiterar honom och kollar hans väska och bussen kör då iväg. När bussen är borta får vi plats att köra förbi polisen och ingen var gladare än jag.
 Första parkett mitt i dramat såhär på en fredagskväll, det är inte illa ska ni veta! Det var precis som i cops!!!!!  spännande spännande och jag var inte alls rädd!!! hmm jo jag var livrädd!!! herregud!! Men nu är jag hemma i min trygga lägenhet! hehe

Kommentarer
Postat av: Alexandra

En gång när jag åkte buss kom polisen och stoppade den och tog med sin en kille som hade rymt :D Det var coolt.



Och ja, Robin B är fortfarande grymt tråkig. Men jag menar, i dag RÖRDE han på sig!!!!!!

2008-11-22 @ 01:17:28
URL: http://riotineveryone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0