lugnt och skönt!

idag har jag en hemmakväll - ensam.. och ni anar inte vad härligt det är. Vet inte när jag senast hade en helg där jag bara är hemma och tar det lugnt. Maten står i ugnen och om en timma börjar svensson,svensson. I ugnen står en tortillagratäng. Har aldrig lagat den innan, men jag tror den är hur god som helst, så jag ska lägga ut receptet tänkte jag. var hur lätt som helst att göra.

Tortillagratäng

  •  tortilla bröd
  •  tacokrydda
  • ca 5 st kycklingfileér
  • 3 dl salsasås (valfri styrka)
  • 3 dl grädde
  • riven ost 
  •  champinjoner
  • guacamole


Sätt ugnen på 200 grader. Hacka alla grönsakerna i valfri storlek. Skär kycklingen i bitar. Stek kycklingen, i med grönsakerna och stek bara en liten stund och häll över tacokryddan. Blanda i salsasås,grädde och guacamole, låt det puttra upp. Smörj en gratängform. Täck botten på formen med tortillabröd, häll över kycklingröra, tortillabröd, kycklingröra, osv. till formen är full. Strö över ost och in i ugnen tills osten får färg, ca 20 min. Servera med sallad.

Skriver inte ner mängder då jag bara häller i saker när jag lagar mat, så vill ni prova får ni gå på känsla. Men jag tror det är hur gott som helst, det ser gott ut och luktar gott. :D


Kommentarer
Postat av: Eva

Åh det lät gott =)



2008-11-16 @ 15:32:14
URL: http://tvillingmamman.blogg.se/
Postat av: Jenny

Det ska jag nog laga imorgon tror jag :)

2008-11-17 @ 21:50:55
URL: http://jennyssen.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0