Bästa Maxen!

Idag var vi som sagt hos vetrinären med Max och han har fått en autoimmun ögonsjukdom, så nu kommer han få ta droppar hela livet. Men det kommer han garanterat fixa jättebra.....eller inte.. Vetrinären var hur bra som helst. Han satte sig ner och pratade med max innan han hälsade på mig och mamma och samtidigt som han undersökte honom gav han honom massa beröm hela tiden och var hur underbar som helst mot honom. Var så himla stolt över max för han var verkligen duktig idag. Så nu till att börja med ska han ha tre sorters droppar, men det kommer sedan bara bli en om några veckor. Så samtidigt som han ska få massa ögondroppar har han sex dagar kvar på sin pencillinkur för öroninflammationen. Stackars ponken. Så om ett par veckor ska han på återbesök och då är det jag som åker med honom. Det blir nästan lugnast så eftersom resten av familjen blir så mesiga om han har ont, vilket jag också är egentligen, men det får jag inte visa inför honom för då blir han orolig. Så jag får behålla lugnet!!

Fick även hem papper från Plan International idag och där stod det att vi har fått ett nytt fadderbarn. Lorraine som vi hade innan har flyttat och bor inte längre i ett område där Plan har någon verksamhet, så nu har vi fått 11 åriga Bridget i Zambia. En jättesöt tjej. Så nu blir det till att skriva brev och skicka kort på oss själva ner till henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0