myskväll

Idag har jag och barnen myskväll.. bodil ligger här i mitt knä och är mer än nöjd över att jag varit hemma nästan hela dagen. Slutade redan kl 13.. så det var en kort sista dag på praktiken. Jag älskar min praktikplats, jag vill inte tillbaka till skolan. Personalen och alla barn är helt underbara.. har haft så otroligt roligt de här två veckorna och har fått otroligt mycket beröm av mina handledare. Längtar redan till nästa termin då vi ska ut igen.  Den förskolan jag är på är mångkulturell och det är inte många svenska barn alls, så en dag satt jag och en kille och gjorde pärlplattor och så frågade han mig om jag var svensk. Ja jag är svensk sa jag till honom. Så tog det en liten stund och då frågade han mig: Men var du svensk när du var liten också?!. Blev bara till att förklara att min mamma och pappa är svenska och därför är även jag svensk. De har så härliga funderingar ibland barnen. men nu blir det tillbaka till böckerna och alla arbeten igen...åååååå jag vill bara vara ute hos barnen!!

Imorgon blir det utgång med förfest hemma hos. Lättast så eftersom jag bor närmast. Ska även träffa eve och liam imorgon på dagen. Ska bli trevligt.. var längesen nu. Nej, nu ska jag snart ta tag i hemmet. städa lite oså. Bodil ska bara få gosa en lite stund till :D 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0