Åren flyger bara iväg

Idag är det lucia vilket innebär att det redan är fem år sedan jag var med i Götaälvdalens luciatrupp. Den tiden var otroligt rolig trots att jag var sjuk större delen av den. Den mest hektiska träningsperioden åt jag pencilin och då blir jag sjuuuukt trött, så jag var inte alltid så kontaktbar, men det löste sig ändå. Natten till lucia lussade vi på ett disco i folketshus runt tolvtiden och sen ringde väckarklockan 04.30 på morgonen. Jag som var sjuk mådde inte så bra under luciadagen och var under ett uppträdande påväg att svimma så jag fick smyga ut från rummet minns jag. Trots att jag var sjuk var det en underbar tid med tjejerna i truppen och tack vare lucian så blev jag och anna nära vänner vilket jag är oerhört glad över. Har även uppträtt med tjejerna efter detta, dock inte som ett luciatåg, men året efter hade vi uppträdande på edetnatta båda dagarna, uppträdde i Lödöse på FNdagen året efter det och även på Edets årsfest ett år. Har haft riktigt roligt tillsammans med dessa tjejer ska ni veta och de här fem åren som har gått har flugit iväg men samtidigt känns det som att det var en evighet sedan vi gick runt i våra vita linnen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0