Mitt 2009

2009 har varit ett toppenår, men även ett jobbigt år. Här kommer en liten resumé av vad som har hänt i mitt liv det senaste året!

Januari:
Nyår spenderades hemma hos Eve och Henke som då bodde i huset. En mycket rolig kväll och jag och Eve var otroligt grymma på singstar. Inte lätt att slå oss två. Min förra studiegrupp PowerPuffPinglorna begravdes och vi hade en begravningslunch här hemma hos mig. Det var ett gott gäng att arbeta med, men som tur är har jag fortfarande Sändii och Emelie med mig. Det var även i januari som jag hade första sittningen av min fenix. I januari bodde Sofia fortfarande här i huset och vi började umgås. Mycket rolig tjej. Grabbarna kastrerades och jag som trodde att de skulle vara trötta under kvällen trodde helt fel då de var hur höga som helst och sprang runt som galningar.

Februari:
Efter en utekväll hade vi pannkaksefterfest hos en granne, var mycket efterfester här i huset i början av året. Hade sittning 2 på Fille (fenix). Jag fick min idé om vad den kommande Cuppsatsen skall handla om. Hade modevisning för MoreThanLove på Sand. Halvnakna brudar på scenen, kan det bli bättre för publiken? Fick höra ännu en gång att jag var lik en yngre och snyggare Sissela Kyle. Gick även modevisning på tatueringsmässan. Underbart att gå på scenen med ljudet av alla tatueringsmaskiner i bakgrunden. Himmelriket.

Mars:
Råttan kom tillbaka och ett litet helvete i mitt liv startade. Fick sära på mig och grabbarna då vi inte fick bo hemma. Första gången vi var i från varandra och det var hur jobbigt som helst. Fille blev färdig och jag missade modevisningen på Stenungsbaden eftersom jag låg i influensa och det enda positiva det förde med sig var att jag kunde se finalen av melodifestivalen. Mitt körkort fyllde två år, hej då prövotid. Var och badade med Eve och Liam och blev då kallad för ett vandrande konstverk av badvakten.

April:
Åkte ner till Kristianstad med Jenny för att se musikalen RENT. Oerhört bra och det var många tårar som föll. Firade en galen påskafton med vännerna - ojojoj inga fina bilder det är på oss. Drogtestades inför sommarjobbet på bruket och hade en underbar dag i Dingle tillsammans med klassen (Läs mig, Emelie, Nath och Therese). Fick träffa kossor och kalvarna var helt ljuvliga. En lycklig Mallan.

Maj:
Åkte till Köpenhamn tillsammans med Anna, Tony och Lunde och blev helt förälskad i staden. Gjorde ännu en tatuering - Mamma&Pappa på armen. Hade modevisning tillsammans med Eve på Lipz. Gick verkligen inte som vi ville men roligt hade vi. Började umgås med Tomas och alla hans män. Max fyllde 6 år och jag var på ännu en introduktion inför sommarjobbet. Avslutade år ett på högskolan tillsammans med klassen - grill och lekar, en mycket bra kväll. Hade släktträff med släkten på mammas sida då mormor och morfar fyllde 80 år.

Juni:
Åkte till Grekland, Lefkas tillsammans med Jenny. En otroligt lugn vecka som var välbehövlig. Resten av månaden bestod väl mest av jobb, lärde känna Helena som var andra sommarjobbaren. Grym tjej. Bokade även Thailandresan, snart går drömmen i uppfyllelse.

Juli:
Marina började jobba och även här har vi en grymt bra tjej. Har så jäkla roligt ihop. Grabbarna fyllde ett år och fallens dagar ägde rum här i staden. Vi på Askiftet jobbade eftermiddag men det hindrade inte oss inte. 30minuters förfest hann vi med här hemma innan vi gick ut.. Dag två hade jag och Joel förfest här hemma innan och vi fick hur många samtal som helst från folk som ville vi skulle till tältet. Men roligt hade vi. Takida i Lysekil var höjdpunkten på sommaren - LYCKA!

Augusti:
Sommarjobbarna styrde upp party för Askiftet. Även det en rolig kväll. Var på Peter Johansson i Göteborg med Louise, den rösten går inte av för hackor. Slutade jobba och åkte till Grekland med tjejerna, bästa veckan på länge!!!! Avslutade månaden med edetnatta som alltid är lika roligt...

September:
Utsåg mig själv till världens bästa Wakeboardfilmare åt Tomas och Daniel. Blev en hel del båtåkande i september. Daniel tyckte även att han lärt känna mig såpass mycket att han kan jävlas med mig dag ut och dag in, men jag har väl vant mig vid det här laget. EN bowlingkväll slutade med hopp från klaffbron och polispådrag och hela alltet. Jag skrattade, Jenny ville bara gråta. Fyllde 21 och ´möblerade om lite här hemma. Körde fyrhjuling för första gången i mitt liv och jag var GRYM!

Oktober:
Permanentade mig. Fick en låt av Tomas och Daniel som jag skulle fått i present egentligen. Eve började drömma sig bort och drömmer fortfarande. Var världens snällaste och ställde upp som fyllechaffis till gamlestan, aldrig mer igen! Mormor blev inlagd på sjukhuset! Månadens höjdpunkt var Ladies Night, Martin Stenmarck körde 1000 nålar live och jag var LYCKLIG!

November:
Var på ljusparty hemma hos Carolina.  Bowlade med bruket. Var på Linns möhippa som var otroligt mysig. Var och kollade på Stenmarck i Steunungsund och på Takida i Göteborg. Hur lycklig tror ni att jag var på en skala? Var halvsjuk hela månaden.

December:
Bowlade med allt gammalt folk från edet. En mycket rolig kväll. Kusinen sofia var på besök för första gången och tog med sig kusin Rebecca. Eve och jag bestämde vart nånstans vi ska åka i augusti - Cypern, Fig Tree Bay. Farfar blev inlagd på sjukhuset och sen dess har december varit en jobbig månad. Döden är en del av livet, men när den bästa människan på jorden kommer tas ifrån oss så är det inte så lätt att tänka på att det är så livets gång är. Min farfar har alltid ställt upp oavsett vad det har handlat om och han accepterar oss alla för den vi är, till skillnad från vissa andra idioter. Det kommer bli tomt utan honom, men jag vet att han kommer följa mig vart han än går och jag tror inte alls som Jenny skrivit att han kommer sitta på ett moln och ha koll på oss. Nej, han kommer gå runt här nere på jorden och trots att vi inte kan se honom kommer vi ändå märka av honom. Tro mig, jag vet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0