Råttan är tillbaka

Men denna överskriften kanske ni tror att kloakråttan vi hade i sopskåpet är tillbaka (har ni lagt märke till att jag alltid skriver vi, men vi är ju faktiskt tre som bor här). Men nej det är Siverts försvunna råtta som är tillbaka. För ett par kvällar sedan låg jag och läste innan jag skulle sova och han bröt mot familjens viktigaste regel: Inga råttlekar i sängen när mamma ska sova. Det blir nämligen mycket hopp fram och tillbaka, jäkligt jobbigt. Så jag tog råttan och gömde den lite för honom. Han letade lite och sen fick han tillbaka den. Efter en stund har jag en Sivert som andas väldigt frustrerat i mitt ansikte - råttan var borta!!!! Antagligen trodde han att jag var boven i dramat igen, men nej jag var oskyldig. Så sen den kvällen har han spenderat kvällarna med att försöka nå den under sängen, men benen har varit för korta. Men idag fick han den smarta idén att KRYPA under sängen! Woho allt är som vanligt i lägenhet 13 på KG62.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0