Siverts succé

Idag har Sivert varit ute på äventyr UTAN sin bror. Han har nämligen varit hela vägen bort till Fidos där klorna skulle bli klippta. Men det tog förjävla lång tid att komma dit då alla vi mötte skulle stanna och prata. Men är man så fin som han är så är det inte så konstigt ;) Kloklippningen gick helt okej. Jag överlämnade honom till personalen och de låste in sig på toaletten så han inte skulle rymma från dem. Hörde allt hur han skrek och hade sig där inne, men efter fem minuter eller nåt kom de ut och han var glad att allt var över. Ska börja gå dit och klippa klorna för det är ett rent helvete med honom rent ut sagt. Han har verkligen en ängels ansikte, men när det kommer till kloklippningen är det något helt annat. Synd han som alltid är så snäll annars. Så de 100kr jag betalar för att de ska klippa är det värt!

De hade en collie i personalrummet och jag blir alltid överlycklig när jag träffar en då vi innan max hade en dvärgcollie som var världens snällaste hund. Hon gjorde inte ens en fluga förnär. I april är det 9 år sedan hon avlivades och jag saknar henne så det gör ont!!!!


Ni ser ju bara hur fin hon var... När hon låg på rygg såg hon ut som ett litet lejon vilket var passande då hon var född 9 augusti och var alltså lejon i stjärntecken. Hon var mitt allt och kommer alltid ha en stor plats i mitt hjärta! 2 år senare kom Max till familjen och det är den bästa dagen i mitt liv. 4 juli 2003 är en dag jag ALDRIG kommer glömma. Minns att när jag fick honom till mig första gången gav han mig en stor fet blöt puss och ja, nuförtiden pussas han på kommando. Han är helt enkelt en riktig pusshund!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0