ledig imorgon

Imorgon är jag ledig. Ska bli hur skönt som helst att få sova. Sov inte så bra inatt, så imorgon blir det sovmorgon. Sen skall jag plocka och diska lite här hemma. Så kommer Emelie hit efter hon slutat jobba, för imorgon skall klassen ut. Jag har omtenta på lördag morgon så det blir en lugn och tidig kväll för min del! Men det ska bli riktigt roligt att träffa klassen även utanför skolan:)

Jag tycker verkligen inte om snö! Ska det vara så svårt att förstå? Snön kan liksom hålla sig borta från mig tycker jag. Var inte alls roligt att köra ner till edet förut. Men Mallan fixar ju allt så det var nemas problemas. Sitter förövrigt och har på Knutby i bakgrunden och jag blir så arg. Hur fan kan man bli så hjärntvättad. Jag förstår mig inte på det här med religion och jag håller mig borta ifrån kyrkan, går endast dit om jag måste, typ bröllop eller kompisars barns dop. Men jag tycker inte om det. Kyrkan är en miljö som jag vill spy på. Många människor känner ett lugnt där oavsett om de är kristna eller inte, men jag har aldrig fått någon sådan känsla. Kommer ihåg när Liam döptes och alla satt och tyckte det var så fint, men det enda jag satt och tänkte på var hur de var funtade egentligen. Jag förstår mig inte på det helt enkelt. Så nej, jag vill inte döpa mina barn, vill inte gifta mig i kyrkan och vill inte ha en traditionell begravning; Jag skall kremeras och askan skall spridas ut, därav min fågel fenix. Jag ångrar idag att jag är konfirmerad och jag gjorde det endast för att få presenter och funderar faktiskt på att gå ur svenska kyrkan. Eller jag kommer göra det någongång så varför inte bara göra det nu? Med mina åsikter om religion och kyrka och all sån skit så varför skall jag vara med?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0