Stackars Mallan

Nu kanske ni undrar varför jag är uppe redan halv sju på morgonen?! Jo, det skall jag förklara för er. Exakt det här klockslaget skulle jag börja min praktik förstår ni, men är jag där? Nej, Mallan har nämligen åkt på magsjuka. Har haft kramp i magen hela helgen och trott att det var för att jag ätit frukter jag inte tål riktigt, men igår kväll började jag spy förstår ni! Så det var nog inte så konstigt att jag var så trött igår. Somnade ju faktiskt på soffan vid två och blev väckt efter fyra, sen gick jag och la mig klockan nio på kvällen och somnade inte långt efter det. Så här sitter jag klarvaken. Roligt värre. Skall pallra mig iväg och köpa smörgåsrån och nyponsoppa sedan. När jag bodde hemma kunde ju någon annan göra det, men vem skall jag skicka nu? Sivert eller Bosse? Kan ju sätta en lapp runt halsen på någon av de. Får väl bli Sivert för han är the big guy liksom. "Hej min mamma är magsjuk och behöver smörgåsrån och nyponsoppa! Behåll växeln!" Det är nog något Sivert skulle klara av faktiskt. Får ta ett snack med honom om det sedan, konsum får öppna först bara.
   Tydligen flera som varit hemma från förskolan i fredags för magsjuka så det är väl något som går antar jag.. Jaja, så kan det vara ibland. Förövrigt ringde de nyss från Prästkragen i edet o ville att jag skulle jobba, vilket jag inte skulle kunna göra även om jag var frisk eftersom jag har praktiken, men roligt att de ringer in mig. Jobbade ju där för en vecka sen typ och de hade varit nöjda med mig sa Jenny. Alltid roligt!

Kommentarer
Postat av: Nnika

Mmm, det är något som går det där.. STället jag är på (jag är också hemma och sjuk som du vet) har också sviter av magsjukan. Fyra personal och mängder med barn är hemma och sjuka.. Pust!

Hoppas du blir frisk snart!

Kram på dig Mallan!

2009-02-23 @ 07:08:47
URL: http://www.nnika.se/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0