Bättre och bättre dag för dag!

Efter att ha mått apa i 1½ dag mår jag idag mycket bättre! Febern är borta, huvudvärken är som bortblåst. Underbart! Är bara lite snuvig och hostar och ont i nacke och rygg. Nacken har jag visserligen alltid ont i men brukar bli värre när jag är sjuk! Om en lite stund skall jag iväg till skolan där jag skall möta upp Mirre och byta tillbaka våra böcker! Sedan hem igen och fortsätta ta det lugnt. Har ingen ork att göra någonting idag. Imorgon däremot skall jag städa här hemma och börja flytta kläderna från garderoben till byrån. Jag har nämligen fått för mig att jag skall ha lättare att hitta kläder där, eftersom jag har fasta hyllplan i garderoben så det blir så jäkla rörigt där inne! Funderar också på om jag kan möblera om lite med hyllplanen i garderoberna och kanske sätta in ett plan i andra garderoben och ställa lite skor där eller nåt!  Får kika på det imorgon! Det blir en väldigt lugn helg hos mig med andra ord.Men eftersom jag inte är helt 100 är det bra, börjar ju VFU:n (praktiken) på måndag och det blir en hektisk vecka. Har en hel del att göra:

1. Göra två barnintervjuer
2. Göra en observation
3. en fältstudie i matematik
4. läsa en saga utantill.
5. Läsa en annan saga
6. Fota olika kreativa lärandemiljöer


Ja, vi kommer ha att göra. Det roliga är att en i min klass har fått plats på samma avdelning som jag, så barnen kommer verkligen få saker att göra med oss i nästa vecka. Känns som att de kanske kunde satt henne på en annan avdelning kanske, men samtidigt är det roligt att hon skall vara på samma eftersom vi inte känner varandra och alltid roligt att lära känna lite nytt folk i klassen. Bra att kunna bolla ideér med varandra också!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Hmm, tycker det är väldigt mycket på en vecka. Har för mig att det var det som vi gjorde under ett par veckor. Mysko!

2009-01-23 @ 17:14:01
URL: http://jennyssen.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0