Lillebror och Nalle

Vet ni vad jag skall göra nu? Jag skall lägga mig och läsa Lillebror och Nalle skriven av Jujja och Tomas Wieslander. Det var min favoritbok när jag var liten och är den enda barnbok jag tog med mig när jag flyttade. Den handlar om Lillebror och hans nalle som är hans bästa vän. Det finns även en annan nära vän med i bilden och det är Billan. Det är flera korta små berättelser om vad de här tre hittar på och varje historia börjar med; "Nu ska du få höra om..."  och så är det olika händelser i deras liv. Jag minns en gång när jag var liten och skulle sova. Jag låg inne i rummet och "läste" för vår hund vi hade då. Mamma och pappa satt ute i tvrummet som vi då hade på övervåningen och frågade om jag hade Titti inne hos mig. Nej fick de till svar då och jag fick viska till henne för att de inte skulle komma på oss. Men det gjorde de. Vi var inte tillräckligt diskreta.
  Jag hade också en nalle när jag var liten och han var med mig överallt. Eller nalle och nalle, jag vet inte vad han var egentligen. Han hette Kocko och var knallgul och egentligen otroligt ful, men han följde mig i vått och torrt. Ja vått är rätta ordet för han hamnade i toalettstolen en gång. Mamma försökte torka honom, men jag minns att han inte var torr när jag skulle lägga mig så vi lindade in honom i en handduk så han kunde vara med mig och sova. En natt utan varandra det gick liksom inte ;) Detta är en bok jag nog kommer använda mig av i mitt framtida yrke som förskollärare och jag kommer garanterat göra någonting med den under någon vfu perioden under utbildningens gång. Nej dags att gå lägga sig nu!


 
"Nu ska du få höra om den första dan på våren
utan mössa, och med gympadojor.
Den dan försökte Lillebror springa upp i ett träd."




Kocko och jag
 Världens vackraste Titti! <3 I april är det 8 år sedan hon försvann från mig!

Kommentarer
Postat av: Jenny

den boken är helt underbar! Egentligen borde jag skaffa den, om den finns att få tag på! Helt underbar!

2009-01-16 @ 18:46:31
URL: http://jennyssen.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0