Lite obehagligt

Mamma berättade förut att någon har varit och strukit utanför deras köksfönster inatt. Mamma var upp med Max inatt vid halv 4 för han mådde inte riktigt bra, brukar bli så när han vet att något är pågång och idag åker de ju till Sälen så där har vi förklaringen till illamåendet. Men iaf, mamma tittade ut genom köksfönstret och det har ju snöat inatt och då såg hon fotspår utanför. Fy fan vad äckligt. Jag är glad att jag inte bor hemma längre, för att bo ensam i ett hus efter det skulle jag inte vilja. Men grannen Outi skall hålla koll på huset under veckan så får hoppas att personen inte kommer tillbaka. Verkligen äckligt tycker jag. Och igår morse ringde det någon konstig idiot till Jenny tjugo över 7 och pratade lite, men hon visste inte vem det var och när hon frågade fick hon till svar; Trollet i skogen och sen slängde han på. Hel skumt!
   Natten har gått bra med alla katter, men klockan 8 vaknade jag av lite slagsmål mellan Alvina och Bosse. Sivert och Bosse har lite svårt att förstå att de två andra inte vill leka på samma sätt som de två gör. Mina slåss gärna när de leker, men försöker de det med Jennys katter blir det bara sura miner. Bosse ser helt förtivlad ut när han inte får något gensvar ;) men det skall nog gå bra det här tror jag. Går bättre och bättre hela tiden. Bara Alva&Alvina kan sluta fräsa på min hela tiden!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0