Perfekt läge

Jag har kommit på en väldigt bra sak! Min lägenhet har verkligen det perfekta läget! Den ligger inte mitt i smeten så jag slipper allt tjo och tjim dagarna i ända! Det tar 2 min att komma till centrum, 3-4 min att gå till skolan, 3 min upp till den lilla konsumbutiken om jag behöver handla något litet. Har fönster in mot gården, som iofs kanske inte är så roligt, men jag har hellre det än ut mot gatan där det är livat på kvällarna! Här kan jag sova lugnt på nätterna utan folk som gapar ute på Kungsgatan! Hur skönt som helst! Sen vet ni ju att jag stört mig på en viss granne, men tro det eller ej så har det varit tyst ett tag. nu kan han vara ute på jobb, men även när han har varit hemma har det varit lugnt! Liksom en lördagkväll i ett hus med mycket ungdomar, det borde vara livat så in i helvete, men nej det är tyst! Hur gött låter inte det?! haha
   Sen finns det visserligen en del negativt här också, råttor, min nya spis som nog gått upp i rök, mitt fönster som inte går att regla och som jag anmälde fel på för en månad sedan, småfel här och var och lite sånt! Inte den största lägenheten man kan få tag på, men jag som är så liten behöver liksom inte större! Ibland skulle det iofs vara skönt med ett eget rum att sova i när katterna blir jobbiga, men nuförtiden kommer de och lägger sig bredvid (läs: på) mig så jag skall inte klaga! De får ju inte spel halv två på nätterna som Jennys katter brukar få! mohaha! Bosse spydde förövrigt idag igen, så nu skall jag prova byta tillbaka till det gamla torrfodret. Tror nämligen inte han tål det nya fodret de fick hem på prov från veterinären efter kastreringen. Det är mindre kalorier i det eller något för de har lättare att gå upp i vikt efter en kasterering. Men då har jag hellre en överviktig Bosse än en Bosse som spyr! Bara han mår bra liksom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0