lugn söndag

Har haft en lugn förmiddag, men nu skall jag fortsätta med min städning som jag påbörjade igår. Herregud höll på hela dagen och ändå ser det ut som ett bombnedslag. Har rensat lite kläder och allt som låg i byrån har jag flyttat till garderoben och vice versa! Lite lättare att få fram kläderna om de ligger i lådor istället för på hyllplan som inte går att dra ut. Mycket smart av mig! Ska dra på musik på hög volym och köra igång nu!
  Imorgon är det förresten dags för min VFUvecka. Ska bli riktigt roligt att komma ut igen och träffa barnen och personalen! Trivs verkligen på den förskolan. Jag har varit på en del olika ställen under den perioden jag arbetade väldigt mycket som vikarie och jag måste säga att jag aldrig varit på en arbetsplats där allting känns så bra. Under förra VFUperioden i höstas kände jag mig inte som en lärarstudent. Min handledare la sig inte i vad jag gjorde och jag fick göra istort sett vad jag ville och hon sa även att hon kände sig trygg med att släppa mig med barnen, att det märktes att jag varit i verksamheten innan och då hade jag faktiskt nästan inte arbeteat något i förskola innan. Har tidigare varit mest på fritids och i skolan, endast ett par dagar på förskola och det är faktiskt ofta mer krävande än skolan. Har man småbarn på avdelningen är det mycket man måste hjälpa till med, de äldre barnen klarar sig ju oftast själva, behöver bara lite handledning ibland. Men det skall bli riktigt roligt denna veckan som kommer, kommer ha mycket att göra, men roligt skall det bli!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0