Underbara barn

Efter den här veckan på praktiken känns det verkligen som att jag valt rätt yrke.. Eller det visste jag visserligen innan också, men barnen har varit underbara denna veckan. Vissa stunder har de varit små monster men samtidigt har de varit så goa som de bara kan vara. Idag när jag skulle gå fick jag världens bamsekram av en kille som annars brukar vara den "tuffa" killen. Han vägrade nästan släppa mig och han har varit hur mysig som helst i två dagar. Helt underbart. Andra barn som inte alls brukar vara särskilt kramiga eller vill spela spel med fröken har också visat andra sidor. Busbarnen har slängt sig i knät på mig och nästan släpat iväg med mig för att vi skall spela spel. En mycket rolig vecka med andra ord. Men de blev lite ledsna när de fick reda på att jag inte skulle vara där på måndag och att det dröjer tre veckor innan jag kommer igen och att jag då bara stannar tre veckor. De vill att jag skall vara där 1000000000 veckor.. Så söta så.
   Nu skall jag strax gå ett kvarter hem till Jenny som fyller år idag. 23 år, gamla geten. Grattis även till Sändii som fyller 22 år. Även hon en gammal get. Måste slå in Jennys present, men har inget presentpapper, så det får vi lösa på något sätt. När jag kom hem förut hade katterna haft stort matkalas här hemma! Dragit ner lådan med blötmat och tuggat i sig 2½ förpackning, men de hade städat fint efter sig. Det enda som låg på golvet var den söndertrasade förpackningen. Renliga katter jag har ;) Får ju se något positivt i det hela tycker jag. Skitungar. Idag flyttar iaf Alva&Alvina hit för en vecka. ojoj, det blir spännande vill jag lova!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0