Vad gjorde jag 2008?

Tänkte att jag skall göra som många andra och skriva ner vad jag gjorde under 2008 och här har ni mitt liv under ett år. mycket spännande.. eller inte!


Januari

Firade in det nya året på brukets tak. Mitt vikariat tog slut 2 januari och jag hann då vara arbetslös i en vecka innan de ringde från bruket igen och ville ha in mig på nytt. Två veckor senare var jag på plats igen. Under min arbetslöshet var jag lite på fritids och arbetade. Hittade även min bil! Många telefonsamtal för pappa och ägaren och ett datum bestämdes! Dansen som var mitt liv tillsammans med alla barn tog väldigt snabbt slut! L


Februari

17 februari blev bilen min! Min Berit, min rallybil. Jag jobbade som en galning, sov dåligt och såg i stort sett aldrig dagsljus kändes det som. Lelle fyllde 20 år och vi firade henne med middag och bowling. En mycket rolig kväll!!!!


Mars

Även denna månad jobbade jag som en tok. Köpte min älskade dator. Vi firade påsken på steungsbaden där vi hade dansuppvisning. En lång natt blev det och inte många timmars sömn, men kul hade vi med enkäter, rädda dansare och roliga "grannar" på hotellet.


April

Jobbade som en idiot, sov även i denna månad knappt någonting. Sökte till högskolan. Gjorde även högskoleprovet. Var och kollade på Thomas Järvheden tillsammans med syskonen. Skrattade så jag grät! Vikariatet på bruket tog slut i slutet på april och lite ledighet väntade.


Maj

Max fyllde 5 år. Hoppade in litegrann som vikarie på skolorna, men tog det mest lugnt med Max faktiskt. Gick vårruset tillsammans med mamma, jenny, jossan, lelle och annika. Gjorde min tatuering i nacken. Hade modevisningen för More than love på GG:s i Uddevalla! En rolig kväll!


Juni

Påbörjade min tatuering på låret. I slutet av månaden hade jag andra sittningen. Började även sommarjobbet och det är väl ingen skräll när jag säger att det var på bruket?! Firade midsommar på stenungsbaden med eve&Jossan. Var även på nitlotten tillsammans med lite folk från bruket!


Juli

Jobbade och var väl mest trött hela tiden. Femskift är ingenting för mig ska ni veta. Fick beskedet om att jag kom in på skolan. Mallan var i ett lyckorus under flera dagar!!!! Syssling Katarina gifte sig med sin Erik. Ett underbart bröllop. Tatueringen blev färdig och resultatet blev klockrent! Var nere i skåne hos Josse. Fyra kanon dagar!


Augusti

Slutade sommarjobbet i mitten av månaden, åkte sedan en vecka till Rhodos med Lelle och Jossan. Började skolan. Även lilla Alvina kom in i släkten J Självklart var jag på Edetnatta, lika roligt som alltid med sena nätter.


September

Flyttade hemifrån, blev mamma till Sivert&Bosse som då hetter Siv&Bodil. Fyllde 20. Powerpuffpinglorna grundade begreppet Morton! 11 tangenter säger jag bara! Denna månaden spenderades mest i lägenhet faktiskt, mycket som skulle grejas med.


Oktober

Var på Ladies Night tillsammans med Jenny. Martin Stenmarck går ju inte av för hackor om jag säger så! Hade min första VFU på en förskola där jag trivs hur bra som helst! Spenderade mest tid i skolan och i kurslitteraturen!


November

Firade Halloween med mina vänner och slog ihop det med Jenny och hennes "gäng". Christoffer flyttade hemifrån även han, så var på inflyttningsfest där! En riktigt rolig kväll faktiskt. Blev en äkta fröken då jag fick mina glasögon.


December

Vad bjöd december på? Hmm, inte så mycket faktiskt. Årets sista månad flög förbi snabbt och jag märkte knappt av den! Men den avslutades i alla fall med en jäkla rolig nyårsafton! Undrar vad 2009 har att erbjuda!


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Det ligger mitt i centrum, mittemot biograf Saga :) Och mor och far tyckte den var görsnygg så jag ska ta den om hyresvärdarna låter mig ta över den efter min kompis :) hoppas hoppas!! Och kattvakt, jovisst ;)

2009-01-05 @ 10:45:09
URL: http://riotineveryone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0