lång förmiddag

detta har varit den längsta förmiddagen någonsin tror jag under mina år på bruket. kändes som att den aldrig ville ta slut, men 14.00 stog jag vid stämpelklockan och äntligen kunde stämpla ut. De sista 3½h var inte alls roliga och jag var riktigt trött när jag kom hem, men ställde mig och lagade mat och sedan gick jag ut och gick i värmen. Hur underbart som helst. Följde sedan med Jenny in till stan och vi tog sedan bort ALLA katter, japp hör och häpna, både Alva och Alvina fick följa med idag. VI fick även besök av Tomas och Klas. Sprang efter katter och åt jordgubbar, hur gott som helst!

Jag har kommit på en sak. När jag är på bruket känns det som en fantasivärld. Jag får liksom ingen rutin på dagarna och jag går till jobbet, stämplar ut och glömmer att jag varit där. Hur gött är inte det, få lön för att gå runt hela dagarna i en värld som inte finns? Nu har jag gjort mina förmiddagar, två eftermiddagar kvar och sen tre nätter, sen ledig 4 dagar. skönt. Lyckades även klämma mig idag på jobbet, så nu har jag ett tjusigt litet märke på fingret. Så det ska vara efter en sommar på bruket...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0