Forskarmallan

Jag har forskat lite nu i det här med begravningsavgiften. Enligt lag skall alla människor begravas/gravsättas! Men om jag inte vill det då? Jag vill inte hamna på en jäkla kyrkogård för det går så emot allt jag tror på. För mig känns det så jäkla fel. Jag har liksom gått ur kyrkan, men skall ändå begravas där?! Ja mamma nu blir du säkert arg för att jag tar upp detta och tycker inte att man skall prata om såna saker, men alla måste inse faktum. Man kan dö vilken sekund som helst, så är det bara! Det får helt enkelt bli en borgerlig begravning för mig då jag slipper den religiösa och en minneslund där min aska hamnar, men likförbannat hamnar jag på en kyrkogård och det vill jag inte. Jag tror på andar och om jag inte känner mig lugn på en kyrkogård idag, tänk då hur jag skall vara som död då jag tillbringar varenda jäkla dag där! jag kommer vara en orolig ande och det kanske inte blir så roligt! Inget lugn för mig inte!! Hoppas lagen ändras om det här! Kyrkogård - nej tack inget för Mallan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0