Genusföreläsning

Har idag varit på en otroligt givande föreläsning om genus! Föreläsaren var både bra och rolig och jag ville inte gå därifrån en enda gång. Henne borde högskolan bjuda in för hon var verkligen duktig.  Var förskollärare från Östra och Centrala här i Trollhättan plus oss studenter då. Nu är jag i alla fall hemma, hängde med några på förskolan och lunchade på kinan innan. Mycket gott må jag säga. När jag blir färdig lärare vill jag verkligen ha så bra arbetskamrater. Hur bra som helst. Jag som är såpass mycket yngre känner mig som en del av arbetslaget och känner att de lyssnar på vad jag har att komma med, precis som det skall vara!

Nu däremot skall jag tro igång städningen, lycka till med det när de däringa grabbarna här hemma har påbörjat ett spel. Då är det inte det lättaste skall ni veta, men det har jag ju sagt några gånger under de månaderna jag har haft de. Ett halvår har de snart bott hos mig och de fyller snart 8 månader. Herregud, snart ett års kalas :) Då blir det tårta. hehe.. Fick förresten hem ett bevis för mitt utträde ut svenska kyrkan igår. Så nu är det officiellt. Är bara en sak jag inte förstår. Det står: "Datum för utträdet ur Svenska Kyrkan registreras i kyrkobokföringen. Den som anmält utträde senast den 1 november betalar inte kyrkoavgift kommande år. Även i fortsättningen betalar man dock den begravningsavgift som alla betalar och som gäller gravsättning och plats på kyrkogård." Innebär det att jag skall betala sånt varje år iaf? För något jag ALDRIG kommer nyttja! Varför skall jag ligga på en kyrkogård om det nu får mig att känna mig obekväm?! Jag vill inte ligga i någon grav! Varför skall jag då betala för det? Jag kommer liksom aldrig nyttja det för det kommer aldrig bli någon gravsättning eller plats på någon kyrkogård för min del. Jag skall liksom kremeras och spridas ut av mina släktingar och vänner som vill närvara vid det tillfället. Jag vill liksom avsluta på en plats som för mig har varit betydelsefull för mig inte grävas ner under jorden. Nej, det är inget för mig, punkt slut! Så nu vet ni om det, ni kan ju lägga det på minnet så jag inte hemsöker er när jag inte fått min vilja igenom ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0