uppe med tuppen

03.45 inatt fick vi besök av vår inneboende. det är en seglivad jävel vi har att göra med. Varför dör den inte?! Den har ju ätit giftet liksom. Ännu ett tecken på att det inte är en liten mus, för den hade varit död redan! Men den här jävla råttan dör ju aldrig. Kanske är den jord av stål? Jag vaknade iaf av den inatt och till och med min tjockiskatt Sivert vaknade. När han sover skulle knappt en hjord skenande elefanter kunna väcka honom, så då kan ni kanske tänka er hur högt råttan lät inatt. Ringde iaf min hyresvärd då som vi kommit överens om, men han svarade inte. Han ringde istället för en halvtimma sedan och mådde nog lite dåligt över att han inte svarat. men han stensov och jag förstår honom. Jag hade också velat stensova den tiden, men icke! Det jobbigaste är att jag inte kunde höra varifrån ljudet kom ifrån. Visst nånstans i köket, men vart? Jag är mest stolt över att jag vågade stanna kvar hemma. Jag är nämligen otroligt rädd för allt som har med råttor och möss att göra, men för katternas skull stannade jag. Råttan skall nämligen inte kunna ta sig ut i lägenheten och jag vill inte släpa runt på katterna längre. Inte när jag såg igår hur nöjda de var över att vara hemma igen. Känns inte riktigt sjysst mot dem. Hur vi skall gå tillväga nu för att få bort den vet jag inte, men obehagligt är det iaf. Min hyresvärd kommer nog hit idag och ska sätta ett par skivor på ett ställe för att gardera mig extra mycket om att den inte kommer ut, så får höra med honom då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0