dansk bok

I den här kursen skall vi läsa en dansk bok, eller ja ett kapitel i en dansk bok som sen skall sammanfattas. Jag har varit lite rädd för att börja med den boken då jag trott att jag inte kommer förstå nånting, men började läsa den nu och jag förstår faktiskt. Eller jag tror jag översätter rätt. Funderade lite på hur det kommer sig för de flesta andra säger att de har svårt att förstå danskan, men när jag bodde hemma hade vi dansk tv3. Även norska tv3. Så gick det inget bra på vår 3:a gick det ofta något bra på de två andra, så jag har egentligen läst ganska mycket danska och har nog lärt mig förstå det på det sättet. Ibland är tv förjävla bra vill jag lova!

Imorgon ska jag träffa max. Inte pussat på honom på 1½ vecka och jag har dåligt samvete över det. Men imorgon då jävlar. Vi har många pussar att ta igen! ;)


Kommentarer
Postat av: Malin Granat

Nä att läsa danska är faktiskt inte så svårt som man kan tro. Men att förstå det är helt omöjligt för mig. Men skulle man glo på danska serier ideligen skulle man säker fatta tillslut;) Men jag kännner ändå att det var skönt att vi inte skulle läsa hela boken för det blir ju traggligare att uppfatta allt trots allt. Ha det bra malinKram Malin

2009-10-21 @ 11:03:51
URL: http://granaterna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0