Missat något?

Jag loggade in på csn nu och kollade på kommande utbetalningar. I december ökas det till 7980kr, när vårterminen drar igång får jag 12000kr.. Feb,mars o april är det 8140 kr och i maj 4070. Vad är det för öknng? Jag klagar absolut inte. I maj förra året var csnlånet bara så jag hade till hyran o parkeringen och resten togs från sparpengarna och lönen från kommunen. Skönt att inte behöva ta lika mycket från sparpengarna. Visserligen har jag redan lagt undan till maj och juni nästa år, så inga problem så, men fatta vad gött detta är! Som student är alla extra pengar välkomna, även om det bara rör sig om ett par hundra varje månad!

Vet många som får ångest varje gång de tittar hur mycket deras skuld är på nu, men jag tänker inte så. Jag ser detta som en investering faktiskt. Tänk vilken tur vi har här i sverige att vi kan ta studielån. Hade inte det gått hade jag fortfarande bott hemma och inget illa menat mot er mamma och pappa, men jag trivs bäst i min lilla lägenhet tillsammans med mina barn. Det är här jag hör hemma, här kan jag vara för mig själv. Visst kommer det vara trist att behöva betala tillbaka sen, men det är så det är. Jag har ju fått en utbildning och haft jäkligt roligt för de pengarna. Jag flyttade hemifrån för ett år sedan och det är mitt bästa år någonsin. Har nog aldrig träffat så mycket nytt folk som jag gjort under det här året och jag har heller aldrig haft så roligt som jag haft det nu. Som det känns nu skulle jag heller inte vilja flytta tillbaka till edet. Jag trivs här i stan, fast edet kommer alltid vara hemma för mig. Men inget hemma där jag vill bo, utan hemma för att min familj finns där. Men nu har jag min egen lilla familj här upp i trollhättan tillsammans med sivert och bosse. Vi kan inte ha det bättre faktiskt vi tre. Vi har tur som har varandra <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0