Brev från fadderbarn

Fick hem ett brev igår från mitt fadderbarn i ElSalvador. Är alltid lika roligt när de kommer för han gör de så himla fina. Det är en kille som fyllde 16 år i januari vilket innebär att om 2 år kommer vi inte ha någon kontakt då han räknas som vuxen och jag tilldelas ett annat fadderbarn. Det är lite synd, man följer en person under några år och sedan tar det stopp. Men det är så det är helt enkelt. Det glädjer mig i alla fall att läsa att han och hans familj mår bra och verkar ha det någorlunda bra i deras by. Plan gör mycket runt om i världen och jag är stolt över att vara en del i deras arbete. 200kr i månaden är inte mycket för mig, men gör mycket för de som behöver hjälpen.



Kommentarer
Postat av: LORISSA

så bra att du har fadderbarn, verkligen.



sv: jag förstår..

Jo min dag har varit bra, mest åkt bil och så, inte så kul men.. äh. Hittar du på något kul imorgon?

2010-04-18 @ 00:05:47
URL: http://lorissalovebomb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0