Farfar, jag älskar och saknar dig!

Detta har varit den jobbigaste dagen i mitt liv. Farfar gick bort inatt och det känns så otroligt tomt utan honom. Känns så overkligt på något sätt, min farfar, han som alltid har funnits där är nu borta. Jag kan inte ens föreställa mig ett liv utan honom. Han kommer inte få uppleva tre av sina barnbarns studenter, min examen, inga barnbarnsbarn - ingenting sånt. Saker som jag vet att han ville få vara med om! Fast jag vet att han kommer följa med oss under våra liv, han kommer alltid finnas här bara det att vi inte kan se honom.

Var hos honom förut och de hade gjort honom så fin. Hade tagit på honom en fin skjorta och en tröja över, precis så som farfar alltid var klädd. Han låg så fridfull i sängen med ett litet leende på läpparna. Det leendet är det första jag får upp när jag tänker på honom. Min farfar var alltid glad och han skrattade och skojade hela tiden. Jag är stolt över att just jag är hans barnbarn för det är den finaste människan som någonsin har funnits på denna jord. Snällare människa går inte att hitta, han har alltid ställt upp för alla som har behövt hans hjälp och har gjort det utan sura miner.

Visste ni förresten att farfar är i stort sett den enda i min närhet som accepterar mig och mina tatueringar. Den enda som inte har låtit nedlåtande mot mig och mitt intresse och det älskar jag honom för och jag kommer hedra honom med en och den kommer bli så fin. Jag ser den framför mig och den kommer bli så vacker.

Jag är så otroligt glad att jag har ärvt glädjen och skrattet från farfar. Vi är lika så sett att ingen tar livet på största allvar, man kan skoja i de flesta situationer. Det har jag fått från min farfar och även vårat stora intresse för djur. Ni som känner mig vet att mina djur är mitt allt, finns inget viktigare jag är nästan överdrivet tokig i mina djur, farfar var exakt likadan! Farfar var inte den glada farfar om inte hans hundar var där och om de mådde dåligt och jag vet hur jobbigt det var för honom att vara ifrån de båda så länge.

Allting känns så tomt och jag kan inte föreställa mig ett liv utan farfar, men han har det bättre nu. Han slipper lida och det sista så var hans liv inte något liv att leva. Min farfar var den bästa farfar ett barnbarn kan ha! Det kommer aldrig finnas någon bättre människa på denna jord och hans bortgång kommer vara jobbigt för många, inte bara vi de närmsta för farfar var så otroligt omtyckt!



Det sägs att en fenix har helande tårar. I detta fallet har inte det hjälp. Min Fenix tar upp stor plats på min kropp och alla tårar jag har fällt har inte hjälpt. Farfars cancer gick inte att bota, men man säger även att en Fenix återföds ur askan och där är anledningen till att jag har prytt min kropp med en. Det är det som jag tror på. Min farfar kommer återuppstå som ett nytt liv. Ingen vet vad det kommer bli som, men hans själ kommer glädja någon eller något annat här på jorden och det liv som får hans själv ska vara överlycklig för den kommer få ett underbart liv. Är man som min farfar var så kan det inte bli något annat än bra! Farfar jag älskar och saknar dig och du kommer alltid ha en stor plats i mitt hjärta och inom en snar framtid kommer du finnas med mig hela tiden! Vart du än är just nu hoppas jag du har det bra och att du håller koll på oss för vi klarar oss inte utan dig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0