gamla minnen..

Kom på att idag är det min gamla undelat Åkes födelsedag. Hade han varit i livet skulle han stoltsera med 10 år, men tyvärr dog han redan när han var 4 av sjukdom. Världens finaste var han. Helt sjukt vad djur jag har haft genom åren. Det började med att jag fick vår gamla undelat Putte, en blåvit fin fågel ska ni veta. Min första hamster hetter Maja och hon dog också av sjukdom. Sedan fick jag hamstern Oscar men han var snarare som en hund. Det bästa han visste var att sitta med mig när jag gjorde läxorna och trycka sig mot min mage, eller sitta på min axel och gömma sig under mitt hår. Han var mer som en hund och blev hela tre år. Inte illa för en liten hamster. Efter Oscar kom den gudomligt söta Fjalar. Det var en riktigt busig liten sak men åå vad söt han var. Efter fjalar fick jag HubbaBubba som kallades för Bubba. Samtidigt som jag hade HubbaBubba köpte vi fågeln Åke som var det grannaste i fågelväg jag någonsin sett tror jag. Även Jenny och Jimmy har haft varsin hamster. Jenny hade Musse som också blev runt tre år och hon hade lite problem med att få honom helt tam, så då fick lillasyster ta över den biten ett tag. Jimmy fick sin hamster samtidigt som jag fick Maja och den döptes till Keven. Inte Kevin, utan KevEn. Mycket viktigt att säga rätt där. Det var en stor grå guldhamster med otroligt lång päls, men jäklar vad söt han var och rymde en gång och tog sig från Jimmys rum ändå bort till mitt och snodde hamstergodis och fågelfrön och tog tillbaka till Jimmys rum och gjorde en stor boll av det.

Men vi får inte glömma min kära Titti som kom till oss när jag var ett år gammal och tog över efter Pyret. Titti är fortfarande saknad och i April var det 9 år sedan vi avlivade henne. 9 augusti är det hennes födelsedag och trots att jag vet att hon inte skulle leva till 21 års ålder så är det ändå en speciell dag, för det är bara hennes. Så ör 7 år sedan vet vi ju alla vem som kom som en stormvind in i mitt liv. Max the man som har förgyllt varje dag sedan dess. Nog för att vi kan bråka, men vi älskar varandra över allt annat. Sen får jag ju inte glömma mina älskade små nissar - Sivert&Bosse. Mina guldgossar som gör varje dag till en fest. Mina små barn som jag älskar så.

Som ni märker har jag haft ett zoo omkring mig hela mitt liv och ett liv utan djur är inget bra liv för mig. Jag måste ha djur runtomkring mig för att må bra så är det bara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0