Är jag den enda som ljuger?

Du har väldigt torr hårbotten på vissa ställen, du använder väl schampoo som är bra för det?
Ajamän, det gör jag.

Använder du tandtråd?
Japp
Varje dag?
Japp, morgon och kväll.

Känner ni igen er? Vi pratade lite om detta igår kväll. Min frisör frågade mig om jag använder schampoo för torr hårbotten. Självklart gör jag det.... INTE. Nog för att jag går och kliar mig i hårbotten dag ut och dag in, men det har jag ju inte funderat över men nu vet jag varför. Men varför säger man ofta att man använder schampoot fast man inte gör det. Samma sak hos tandläkaren. Tusen frågor och ofta ljuger folk de rakt upp i ansiktet. Hos tandläkaren är iaf jag världsbäst på att använda tandtråd, flourskölj, flourtuggumi o jag vet inte allt. Fast i själva verket är jag inte fullt så duktig som jag utger mig för att vara. Men hade jag sagt att jag använder dessa saker när jag kommer ihåg det vilket inte är fullt så ofta som jag borde, så hade de fått mig till att känna mig som världens mest värdelösaste människa som skiter i mina tänder och säkert i människorna runtomkring mig och jag vet inte allt.

Men här sitter jag med kliande hårbotten (men jag ska faktiskt köpa rätt schampoo, det har jag lovat mig själv) och med tänder som kanske inte är världens bästa alla gånger men se så glad jag är ändå


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0