Spy lite galla

Den senaste tiden har jag märkt hur folk vill lägga sig i mitt liv och i stort berätta för mig hur jag ska tänka och känna kring saker och ting. Jag har fått jobb nere i Angered vilket jag är överlycklig för. Folks reaktioner är att jag då kommer få pendla och det kommer bli jobbigt för mig.......... Men vad roligt för dig.. att du har fått jobb. Men vad jobbigt med pendlingen. Tänk om inte jag tycker det är jobbigt? Hade jag sökt mig ner till Angered om jag inte var beredd på att börja pendla? Nej, jag skulle inte tro det. Samma sak är det med Friskis. Jag är där mycket och jag har lett många pass det senaste och det är ju inte bra för jag sliter ju ut mig i förtid. Folk kör med mig och jag kan inte säga nej.. ???? jag kan inte säga nej?? Vad vet folk om det? Jag har sagt nej flera gånger, antingen för att jag inte kunnat eller för att jag känner mig seg i kroppen. Förra månaden körde jag 15 pass som ledare, ingenting utöver det. I snitt har jag kört bas, familje och junior vilket blir 2 timmars effektiv träning. Vanliga veckor brukar jag köra 3-4 timmar i friskishuset. Så varför skulle jag köra slut på mig bara för att jag står i mina ledarkläder och då det är det roligaste jag vet, då jag får sån jävla kick av att stå där i mitten och mötas av mina motionärers leenden och barnens glada skratt. Det lever man på länge. Så trött på att folk ska vara negativa mot hur man själv väljer att leva!


MVH tjejen som gärna kör en timme för att komma till jobbet, tjejen som älskar sitt friskis, tjejen som inte tycker om Göteborg = inte vill bo där och spendera tid inne i stan men gärna jobba uppe i Angered, tjejen som är SBC (single by choice) och vill leva utan folk tjöt om att träffa någon - hon kanske inte vill eller har tid för det just nu, tjejen som gör allt för sina djur och det är också svårt att förstå tydligen, tjejen som man inte trampar på tårna, tjejen som man ska låta leva sitt egna liv. Punkt och slut!!!


Kommentarer
Postat av: Mya

Bra rutet Mallan!!!

2011-12-04 @ 22:34:47
URL: http://www.mrsmamamya.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0