Bossebus

Man är fan inte stor, eller iaf inte jag, när ens djur blir dåliga. Jag och Bosse tog oss en tur till Trestads djurklinik i förmiddags. Anledningen är att grabben uppsökt lådan ovanligt ofta de senaste dagarna och får för sig att kissa på ställen han aldrig ens haft i åtanke innan, typ på sin mamma när hon sover, som upptäcker det i tid. Tillslut lät jag honom kissa utanför lådan och då blev det rätt på golvet eller ja ett par droppar. Då min grabb är en pölkissare ringde jag veterinären och förklarade läget och vi fick tid en timme senare. Vi fick som tur var min favoritveterinär som jag litar på till hundra procent och hon klämde och kände på Bosse som inte alls vart glad. Hon kunde inte känna något så det blev ett ultraljus. Lugnande medel och raka bort pälsen på magen och sen var han helt paralyserad. Dock blev han lite rädd innan det hade verkat helt, men så fort jag la han i mitt knä blev han tyst och la sig gott till rätta. Ultraljudet visade ingenting, ja den visade knappt någon blåsa. Därför ska vi komma tillbaka på torsdag och göra ett nytt försök och ev att han blir kvar där några timmar. De vill se så det inte är grus i urinen, men urinsten uteslöt hon iaf. Men nu har han fått inflammationshämmande och smärtlindrande medicin och jag hoppas det ska göra susen för min lilla grabb. I 20 dagar ska vi kämpa med medicin, lycka till säger vi tror jag ;)


mammas älskade lilla prins


Kommentarer
Postat av: mya

Ja det är verkligen jobbigt när djuren blir sjuka. Jag vet. Å hos mig får du fulla sympatier. Jag är en av dem som anser att djuren är ens familjemedlemmar. Avskyr när folk försöker förminska sånt.

Stor kram till er, alla tre.

Kram Mya

2011-11-08 @ 21:11:59
URL: http://www.mrsmamamya.blogspot.com
Postat av: Kitty

Åh vilken gosnos (: Jag har en liten kisepojke hemma som nog hellre skulle bada än att låta mamma pussa på honom när folk ser på. Fast om ingen är i närheten är det jättemysigt haha.

2011-11-11 @ 10:47:02
URL: http://www.kittonia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0