Älskade farfar <3

Idag tog vi ett sista farväl av min älskade farfar. En man som var oerhört älskad. Jag kände på mig att många skulle komma till kyrkan, men att det skulle bli så många hade jag ingen aning om. Jag kommer minnas honom som den glada farfar han var och jag är glad att jag har ärvt hans skämtsamma sätt att leva livet på. Allt behöver inte tas på största allvar hela tiden. Vem ska jag nu dela vårat enorma intresse för våra djur som jag och farfar delade. Ni som känner mig vet hur mycket jag värdesätter mina djur, farfar var exakt likadan om inte ännu mer. En dag jag verkligen kommer att minnas är när farmor o farfar hämta deras andra hund Frida. Han bad mig då vara med första dagen hemma för den lilla valpen som ett stöd och självklart gjorde jag det. Sjukskrev mig från skolan och spenderade hela dagen med farfar. Det var en bra dag! Idag kommer en tavla upp på väggen, en tavla med bilder på mig som liten och farfar. Jag kommer kunna titta på den och minnas den underbara människan han var, en farfar som älskade sina barnban överallt annat här på jorden. En farfar som ställde upp för sina barnbarn till 100%. Det är inte alla barn här i världen som kan vara så lyckligt lottade att ha en sådan farfar i sina liv, men jag och mina syskon och kusiner har fått dela många år med honom. Om jag någon gång får barn och om jag får en son kommer han döpas efter farfar, hans andranamn ska vara Arne för jag vill att mina barn ska veta vilken underbar människa jag fått dela mitt 21 åriga liv med. 21 år är alldelles för lite, jag hade velat ha honom med när jag tar min examen, köper min första lägenhet, köper min Agda, får mitt första barn, gifter mig och ja ni vet alla saker man vill dela med sina kära. Han kommer inte finnas med mig här på jorden men han kommer alltid vara med mig i mitt hjärta oavsett vart jag befinner mig och det kommer jag alltid ha i tankarna. Farfar finns hos mig hela tiden, varje sekund, varje steg jag tar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0