Egoinas tävling

Egoina har just nu en, i samarbete med Svenska spel, tävling där man kan vinna biljetter till finalen av Melodifestivalen till sig själv plus en vän. Självklart ställer jag upp i denna tävling och jag ställer aldrig upp i bloggtävlingar så ni kan ju tänka er hur mycket jag vill detta. Som de flesta vet är jag lite av en schlagernörd och detta spektakel är ta mig tusan det roligaste på året. Sex veckor av lycka, kan det bli bättre? Tänk då att få avsluta detta på plats, få se vem som vinner live. Det hade varit underbart. Att få biljetter till finalen är inte lätt då de försvinner snabbare än de släppts nästan. När jag börjar prata om Melodifestivalen (ja det är alltid jag som drar upp det) så himlar folk med ögonen eller suckar, men jag sitter där med ett leende på läpparna o pratar om min dröm att själv stå på den scenen någon gång. Något som inte är en realistisk dröm, men man får väl drömma?  Det grämer mig fortfarande att jag 1999 när Charlotte Nilsson (nu Perelli) tävlade för Sverige i Jerusalen och tog hem hela skiten, att jag gick och la mig!!!!! Vi har inte vunnit på 11 år och jag har inte sett det i livesändning. Förstår ni hur ont det gör i mitt melodifestivalenhjärta?! Det är inte lätt att vara mig alla gånger det är en sak som är säker. Så att vinna detta hade gjort Mallan till en väldigt glad Mallan, för detta är något jag ÄLSKAR!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0