Fadderbarn

Fick hem brev från Plan idag med lite ny information om mitt fadderbarn, eller nej fadderbarn känns nästan fel att säga då han fyller 17 om två månader och har verkligen vuxit. Tyvärr har han haft någon sjukdom som satt sig på nervsystemet och han är fortfarande inte helt återställd :( Som fadder får man hem denna informationen en gång om året där det står lite om hur det är med familjen, hur det är med fadderbarnet och lite om skolan. Det står även vad det pågår för projekt i närområdet som Plan arbetar med.

Eftersom han fyller 17 om ett par månader har jag bara ett år kvar med honom. När han fyller 18 räknas han som vuxen och är då inte med i Plan som ett av alla fadderbarn. Jag vet att jag kommer bli tilldelad ett nytt fadderbarn men jag vet inte om det kommer bli några hejdå brev eller hur det fungerar. Det visar sig i sinom tid. Familjen hade ett fadderbarn för några år sedan - Lorraine. Helt plötsligt får vi hem ett brev om att vi inte längre är hennes faddrar då mamman gått bort och hon flyttat till en by där Plan inte har någon verksamhet. Men då blev Bridget vårt fadderbarn, men tyvärr var det snabba puckar där :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0