One tree hill, så sant

Sitter och kollar på One Tree Hill. Det är det avsnittet då de ägnar en lektion åt att prata med en klasskompis om ALLT! Haley sa just något så rätt: Jag har aldrig tänk på att bli lärare innan, men jag tror jag skulle trivas. När jag handleder någon och ser att den förstår, det är det det handlar om!
   Det stämmer så bra. När jag var mindre var lärare det sista jag ville bli, inte ens förskollärare. I slutet på tvåan på gymnasiet bestämde jag mig för att det är det jag vill göra med mitt liv, men jag berättade det inte för någon förens sista året och då var det många som blev chockade. Jag hade nämligen sedan årskurs 7 sagt att jag skulle bli fotograf. När jag sedan började hoppa in som vikarie och när jag såg att barnen förstod olika saker jag förklarade för dem, både småttingar och äldre barn, kände jag att det är verkligen det här jag skall hålla på med. När barn lär sig något nytt lyser de verkligen upp och det är det jag vill åt. Se lyckliga barn som lärt sig hoppa på ett ben, rita en katt, sy en duk eller vara den som får svara på frågan i samlingen. Jag har hittat mitt yrke helt enkelt och ni anar inte vad jag kommer älska det, visst det kommer vara jobbigt emellanåt, men jag kommer älska det, det gör jag redan nu!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Håller med dig. Alla jobbiga saker med yrket vägs upp av barnens glädje:)

2008-12-23 @ 16:50:50
URL: http://jennyssen.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0