en liten fråga?

varför tror de flesta göteborgare att det tar två-tre timmar att ta sig till Lilla Edet därifrån? när man säger att man kommer från Lilla Edet får man alltid höra massa negativa saker. Inatt när jag och Eve var påväg till bussen kom det fram två killar och började prata och när de fick reda på vart vi kommer ifrån började de klanka ner på oss som fan. Mitt jobb på bruket ska ni veta var ta mig fan inte bra och hur kan man jobba på ett ställe där man gör toalettpapper? Men jag kan ju säga till dig mister att jag tror jag tjänar ta mig fan mycket mer där än vad du gör på ditt lilla sketna jobb oavsett vad du jobbar med! Enligt min åsikt så är inte Lilla Edet så dåligt som alla säger, visst jag ska flytta härifrån om en vecka men det är inte för att det är piss åt helvete här. I Edet har jag alla mina vänner, min familj och en hel del släkt och den största anledningen till att jag flyttar är att jag vill ha nära till skolan och samtidigt leva lite annorlunda. Jag har levt i Edet i 20 år nu, det är dags att se något nytt, visserligen en stad som ligger 20 min ifrån bara och som jag tillringat mycket tid i men det är en helt annan sak att bo där.

Nej, ni göteborgare som klagar på oss edetbor, jag tycker inte om er stad heller. Jag frågar mig själv varje gång jag är där - vad fan gör jag här egentligen. Jag trivs inte där, varför ska jag då vara där. Dit åker man bara om det är speciella saker, som igår - Lisas födelsedag. Det är en otroligt stressad stad och göteborgarna inser inte det själva. Går man inne i nordstan så går inte folk där, de SPRINGER! Varför har ni så bråttom? Man behöver inte stressa fram här i livet, så är det bara! Nej Göteborg är ingenting för mig, men innan ni klankar ner på småstäder och dit för fan! Få en uppfattnning om hur det egentligen är, allt handlar inte om våld och droger. Jag har aldrig under mitt 20 åriga liv varit i kontakt med droger här i Edet, allt beror på vad man har för umgänge. Mina kompisar är de bästa man kan ha och alla är emot droger och det våld som uppmärksammas, men ändå får man en drogstämpel när man åker nån annanstans! VARFÖR?

Kommentarer
Postat av: Fia

Känner igen det där, bodde ju i Kungälv innan vi flyttade till Lödöse/Lilla Edet. De i Kungälv, 3 mil bort, visste inte ens var det låg, o när de visste vad Lilla Edet hade för "skit" så bortsåg de från vilket fint samhälle det faktiskt är, o den underbara naturen, den saknar jag här i Thn!

Edet är allt bra iaf :)



/Kram, Fia

2008-09-07 @ 12:59:05
URL: http://fiacaroline.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Det beror mycket på edetborna själva. Många tycker det är status att bo i ett litet "knarkarsamhälle" och brer gärna på bilden om att det finns mycket droger och skit här. De vill helt enkelt framstå som "hårda". Sanningen är ju egentligen att det är som vilken håla som helst, det finns bra och dåliga sidor med alla städer och samhällen. Man kan ju själv välja vilken "sida" man vill tillhöra. Men att bre på bilden av att LIlla Edet är skit, vinner ingen på. Det är synd att det är så :/

2008-09-07 @ 13:45:41
URL: http://riotineveryone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0