Underbart!

Jag trivs verkligen i min lilla lägenhet. Det är garanterat många som kommer komma hit och tänka "hur klarar hon av att bo så här litet efter att ha bort alla år i ett stort hus?" . De kommer inte att våga säga det till mig, men den tanken kommer garanterat finnas hos många. Min lägenhet är en perfekt första lägenhet och jag älskar den verkligen. Här kommer jag trivas. Just nu ser den visserligen ut som ett krigshärjat område med lådor i stort sett överallt. Ni kan ju tänka er, en lägenhet på 30kvm och en massa lådor överallt. Ja, det är just nu inte mycket ledig golvyta kvar till mig kan man väl säga. Men just nu håller jag på och viker ihop alla lådor och knör ner de i bananlådor så är det mycket enklare att få iväg de härifrån. Bara de kommer härifrån så kommer det se kanon ut. Har visserligen inga gardiner eller mattor än och heller ingen taklampa i rummet. Tacka gudarna för att de har satt in spotlights i hall, badrum och kök, så lite ljus har jag allt. Tänkte kolla resterande saker i helgen med mamma. Hon skall förövrigt hit idag efter jobbet och hjälpa mig att greja en del. Sen kommer Louise hit idag också efter skolan. Hon är nyfiken ska ni veta och nu är det inte långt kvar tills hon och Micke får sin lägenhet. Det skall bli otroligt roligt. Ett kvarter ifrån varandra bara.


Perfekt. Nästa helg blir det iaf förfest hemma hos mig. Fyllde ju år i måndags och det får väl firas. Så det blir nog en hel del folk här hemma. Det blir trångt, men lite närkontakt är väl alltid mysigt. Lägenheten kommer väl inte vara helt klar till hundra procent då, men så fort mattor,gardiner och en taklampa är på plats kommer det se bebott ut här hemma iaf. Sen ska det nog upp lite hyllor på väggarna, men det är ingen panik känner jag. Har en tavla som ska upp på väggen, men den får jag nog samtidigt som Siv&Bodil flyttar hem.


Imorgon skall nog min lilla Max sova hos mig. Måste få bort alla lådor innan dess annars så kommer han nog springa runt här som en idiot och leka med dem hela natten och det orkar vi inte. J Nej, nu ska jag inte babbla på här mer, skall återgå till lådvikandet!


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Vik! Vik!!

2008-09-20 @ 22:32:08
URL: http://riotineveryone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0