Zana Muhsen - Såld

Igår kväll när jag skulle gå lägga mig började jag läsa Zana Muhsens bok Såld och det slutade med att jag släckte lampan halv 3 inatt. Det gick verkligen inte att lägga ifrån den så jag fick tvinga mig själv. Det är en verklig historia och handlar om Zana och hennes syster Nadia som bor tillsammans med sin familj i England. Deras pappa är ifrån Jemen och de båda flickorna tror att de skall få åka till Jemen på en 6 veckors lång semester, men deras pappa sålde sina döttrar för 26000 kr. De blir bortgifta mot sin vilja och Zana blir verkligen illa behandlad i sin nya "familj". Ni måste läsa den om ni inte redan gjort det. Jag har svårt att lägga ifrån den. Otroligt bra och jag blir så jävla arg när jag läser. Hur fan kan man som pappa sälja sitt barn?! För mig är det helt ofattbart!

Kommentarer
Postat av: nnika

Åh, jag håller också på med en bok man inte kan släppa.. "Mamma sa att jag var sjuk" av Julie Gregory. Ujuj.. Tänk egentligen vilken tur man haft som sluppit såna upplevelser..

2009-03-30 @ 08:30:37
URL: http://www.nnika.se/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0