Gömda&Asyl

"Att leva med en man som slår är att leva med döden" Mia Eriksson

Läste precis klart gömda. Ska börja på Asyl idag tänkte jag. Gömda är verkligen en bok som inte går att lägga ifrån sig. Inatt när jag kom hem fortsatte jag att läsa och jag kom ju aldrig i säng. Ni som aldrig har läst den måste läsa den, för man blir så jävla arg. Hur någon kan vara så dum i huvudet och behandla andra människor så. Jag var nog bara 13-14 år när jag läste den första gången och det är en händelse som etsat sig fast under alla år, som jag tänker på när jag hör någon prata om Gömda. Det är när mannen med de svarta ögon kommer för att hämta dottern Emma tillsammans med ett par kompisar. Han lyfter upp den lilla bebisen och KASTAR henne till sin kompis. Kompisen i sin tur kastar henne till den tredje som är med dem och männen bara skrattar. Hur är man funtad om man tar ett barn och kastar barnen mellan varandra precis som om det vore en sleten nallebjörn? Hur kan man vara så dum att man bara vill ha umgänge med sitt barn endast när hon är tyst och inte gråter? Hur kan man tro att man skall få vårdnaden när man knappt träffat sitt barn på två år? Mannen med de svarta ögonen i boken är helt störd och jag hoppas att han själv får smaka på sin egen medicin någon gång i sitt liv, för det är han värd. Han bör få känna hur det är för en familj med två småbarn att leva gömda under så lång tid, att ens barn inte ens får gå utanför dörren. Det är inget normalt liv för någon människa.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Då tror jag du kommer gilla "Emma - Mias dotter"...håller på med den nu. Legat uppe länge nu ett par nätter, kan inte släppa den!

2008-12-28 @ 16:23:19
URL: http://jennyssen.bloggspace.se
Postat av: Alexandra

Tydligen så är dessa böcker bara påhittade..

2008-12-28 @ 16:38:33
URL: http://riotineveryone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0