plan international

under två års tid har min familj haft ett gemensamt fadderbarn. idag anmälde jag mig hos plan och om två veckor får jag hem information om mitt egna fadderbarn.

jag har alltid varit varit väldigt intresserad av just det här med fadder och när jag var 12-13 år sa jag att det året jag fyller 18 skall jag anmäla mig som fadder (det fanns inte fadderkompis och sånt då tror jag som det finns nu) Sagt och gjort, under faddergalan för två år sedan tog jag tag i saker och sa till min mamma: Nu ringer jag och anmäler mig som fadder.
Ska vi ha ett fadderbarn tillsammans fick jag till svar då. Självklart sa jag då och vi fick hem papper om lilla Lorraine från Zimbabwe, jättesöt tjej som tycker om att dansa och vill bli lärare. Precis som jag. Hennes mamma dog för ett halvår sedan och för några månader sedan flyttade de till en by där plan inte har någon verksamhet. Vi fick då hem papper om bridget, vi har ännu inte skickat iväg ett brev, men min tanke är att fixa fram bilder på hela familjen och skicka med ner. Det beryder mycket för barnet att få ett ansikte på de som skriver.
Men som sagt nu kommer jag ha ett eget fadderbarn inom Plan. Man kan själv välja hur mycket man betalar varje månad, som student valde jag 200 kr och 200 kr gör otroligt mycket. alla borde tänka ett steg längre och ta tag i det här.

Ni behöver inte gå med i plan, ni behöver inte ens bli fadder, men något bör man göra för att hjälpa de i andra länder som har det svårt. När man anmäler sig hos Plan kan man om man vill välja vilket land man vill fadderbarnet skall bo i. För mig spelar det ingen roll, kan jag hjälpa till spelar det ingen roll vart barnet bor.
Folk säger ofta att de inte bara vill hjälpa ett barn utan flera stycken. Mina 200kr jag kommer betala in varje månad går inte bara till mitt barn, utan till hela byn!!!!!!! Man har kontakt med barnet och dess familj, men det är hela byn man hjälper. Ha det i tankarna! BLI FADDER!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0