edet strax

kusinerna gick för en liten stund sedan och nu ska jag och jenny snart åka ner till edet, till min prins. Just det ja, vi var ju hos veterinären i torsdags. Jag blev irreterad så fort sköterskan kom in i rummet. inte ett litet hej, varken till max eller till mig eller mamma. Vad tror hon egentligen, djuren är stressade när de kommer dit, tror hon då att man bara ska kunna ta tag i djuret och börja greja? Normala människor förstår väl att man måste låta djuret komma fram och lukta, bekanta sig lite. Var så jävla arg på kärringen och det blev även max, han brukar inte få beröm när han morrar på folk, men då jävlar var det beröm. Jag är livrädd när jag går till tandläkaren eller doktorn, hade de inte hälsat på mig hade jag ju sprungit därifrån. Hans ögonläkare var mycket bättre! Hon hälsade och berömde honom hela tiden under undersökningen.
 Men sen kom äckelkärringen in igen och skulle rengöra ögonen och bara tog honom ifrån mig typ. Inte fan höll hon i honom så han var ju påväg att glida av bordet. Ser man att hunden är rädd är det kanske inte så smart att dra djuret till sig, ägaren kan väl hålla i sitt djur själv? Helt värdelös var hon det lilla äcklet. Fy fan gör någon nåt mot max då blir jag RASANDE!
 Jag har inte fått någon klarhet riktigt i vad det är med honom, men han har något som heter corner syndrom i ögat och så är det något med nerverna vid örat tror jag. men nu har han fått en till medicin som ska hjälpa ögat att producera tårar och även stimulera så att nosen fuktas för den är helt torr, men alla blodprover han tog sist gång visade inget och det var skönt.
 När vi satt i väntrummet och väntade på att betala var det en liten chiuvaua (stavning?) som hade fått fyra små valpar. De hade varit där hela natten och den lilla mamman hade de fått snitta, men när klockan var elva fick de äntligen komma hem. O valparna var så söta, bara några timmar gamla. Började nästan gråta så sött var det och hundens husse hade bara ögon för sin hund. så fint. han skulle förövrigt åka på ett möte efter nattens förlossning.. :P undrar om han kunde hålla sig vaken för han såg ganska trött ut!
Nej, nu ska jag börja plocka ihop mina saker och gå möta jenny vid bilen!!!! Hoppas Robin E håller sig kvar i idol idag! han är GRYM!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0