motsatser

på förmiddagen idag hade vi en jättebra föreläsning om tal och röstvård. Föreläsaren sa att hädanefter skall vi iaktta folk i vår närhet, så under nästa föreläsning satt jag och emelie och iaktog föreläsaren och vi hoppas verkligen att han skojade med hur han framställde sig själv, för annars tycker iaf jag synd om honom. Men vi fick iaf en lång lista på fel han gjorde.

1. kollar i taket, ingen ögonkontakt
2. öhm, typ, liksom....
3. grejar med pennorna hela tiden
4. läser innantill
5. grejar med stolen, hänger och väger på den
6. tror att alla kan de uttryck han pratar om
7. idiotförklarar oss litegrann
8. gungar fram och tillbaka
9. spänner knäna, inte avslappnad
10. händerna i fickorna
11. armarna i kors
12. andas dåligt, alltså andas mitt i fraser
13. dåligt förberedd, ger intryck av att han inte vet vad han talar om
14. går ner i ton, mumlar
15. ingen glada punkten
16. nervöst intryck
17. säger ofta jag vet inte efter en mening
18. halva skjortan instoppad, halva hänger utanför, ser slaffsig ut
19. ingen presentation, namnet kom efter 45 minuter
20. säger att vi inte bör föreläsa i detta ämnet i framtiden. Blir man positiv till ämnet då?
21. Säger ni fattar?!!!! alla vågar inte säga nej.
22. vågar inte vara tyst. lägger till t.ex. ehm
23. skrivit på baksidan på pappret. Alltså hans "manus" oproffsigt intryck
24. mumlar
25. dålig hållning
26. försöker skratta bort saker och ting
27. kliar sig i huvudet hela tiden. Löss?

Ni ser vad roligt vi har haft det va :D

Kommentarer
Postat av: Nnika

vad duktiga ni var som satt och skrev upp.. jag lade bara dem på minnet.. :-)

2008-11-04 @ 11:20:34
URL: http://www.nnika.se/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0