minisemester

På fredag åker jag, Anna, Tony och Fredrik till Köpenhamn. Ska bli skönt att komma bort faktiskt, även om det bara är över en helg. Åker på fredag morgon och kommer hem på söndag och då är det Max födelsedag. Jag har lite dåligt samvete över att jag inte komma hinna göra min årliga tårta, men den får vi göra på söndag kväll och ha "kalas" på måndag, så familjen Andersson på måndag blir det tårta i edet för det har jag och Maxen bestämt så de så. Ni har inte så mycket att säga till om, tradition är tradition.
   Kom nästan precis hem från Willys. Mitt kylskåp är inget typiskt studentkylskåp. Är det något jag tycker är viktigt att lägga pengar på så är det mat faktiskt. Vem mår bra av att bara äta nudlar, snabbpasta, halvfabrikat och annan skit? Ingen! Här ska det vara riktigt grejer. Sen jag flyttade hemifrån för 7 månader sen kan jag räkna de ggr jag lagat mat på halvfabrikat här hemma på mina båda händer. Till saken hör att det tar inte mycket längre tid att göra maten från grunden och det blir sååååå mycket godare. Så nu när köket är påfyllt ska här lagas fläskfilé i eftermiddag tänkte jag. Slänger ihop ett eget recept och blir det bra ska jag skriva det här :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0