inga glada miner

Var på kalas förut i Edet. Firade Jimmy och Jenny som fyllt år och fick självklart visa upp min tatuering. Mormor råkade se när jag visade den för några släktingar och jag hörde på rösten med en gång att det inte var något positivt i hennes ögon, så jag fick snällt gå bort dit och visa. Det var inget glatt tonläge hon hade min lilla mormor så hon är nog inte alltför glad över detta skulle jag tro. Men morfar sa faktiskt att det var min kropp och att jag bestämmer. De har lite svårt att förstå att vi lever i helt två olika världar och att det inte bara är kåkfararna som har tatueringar nuförtiden. Vi är fem stycken i min familj och tre av oss har tatueringar, många av mina kompisar har tatueringar så ja det är ganska vanligt. Men de äldre har lite svårt att inse att det inte är något farligt, jag blir ju inte direkt kriminell bara för att jag tatuerar mig! Min lilla vila förut gjortde att jag stensomnade här på soffan med katterna. Skulle åkt till edet halv fyra, men ja då hade jag precis vaknat så Jenny fick allt sitta här snällt och vänta tills jag var färdig.. :P

Kommentarer
Postat av: Mamma Melissa

ha ha... minns när min morfar (60 år) pratade om navelpiercingar och hur vidrigt det var och samma dag hade jag tänkt berätta att jag gjort det... han satt och klagade och så berättade jag... men då var det visst inte så tokigt ;.)



De är lite roliga de där...

2009-02-16 @ 12:25:55
URL: http://mammamelissa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0