Mamma Melissa

MammaMelissa är en blogg alla bör går in på, för det kan hända vem som helst! Hon skriver så otroligt fint om sina två barn Antonia och Gabrielle. Två jättesöta flickor. Det är även två väldigt speciella barn, de är nämligen änglabarn. 24 september förra året födde Melissa dessa två flickor som under en kort stund utanför mammas mage andades, men tyvärr tog de ganska snart sina sista andetag. Melissa har skrivit om hela förlossningen och det är verkligen gripande. Jag har nog nämnt tidigare att jag inte brukar gråta, men här strömmade tårarna. Ni bör verkligen gå in och läsa själva för bloggen berör verkligen och den är så fin! Fin musik och fina bilder, speciellt den bilden när döttrarna ligger med ansiktena mot varandra. Verkligen vackert! Jag beundrar dig och din man Melissa. Du skriver så fint och detaljerat om dina känslor. Du hjälper garanterat många andra föräldrar med änglabarn. Din bebis som växer i din mage kommer få så fina stora systrar. De kommer följa med henne vart hon än befinner sig. Jag tror på andar och Antonia och Gabrielle kommer vaka över deras syskon hela tiden.

Jag har så svårt att tänka hur jag själv skulle reagera om jag någon gång hamnar i samma situation, för det kan hända. Man kan aldrig vara säker på att få ett friskt barn. Men oavsett om mitt framtida barn saknar ben, armar, blir blind, rullstolsbunden eller ett änglabarn kommer jag älska honom/henne över allt annat på jorden. Jag hör ofta människor i min ålder säga: "Tänk om jag får ett fult barn". Vem är det som bestämmer om ditt barn är fult? Det spelar ingen roll hur ditt barn ser ut för du kommer tycka att det är den vackraste människan på jorden. Så är det bara! Än en gång, gå in på Melissas blogg för den är så vacker och så gripande!


Kommentarer
Postat av: Mamma Melissa

Vad fint du skriver! Tack så otroligt för dina varma ord!



Ja, jag hoppas också att flickorna vakar över syskonet!:.) Och oss också, vi skulle nog behöva det;.)



Ps. En liten detalj "dessa två flickor som tyvärr var dödfödda."... flickorna levde när de föddes, inte länge, men de andades utanför magen en liten stund. det var bland annat det som gjorde det så svårt att genomföra förlossningen, därför att jag hela tiden kände att de levde i magen och att jag visste att de skulle dö när de sedan kom ut.Ds



2009-02-01 @ 12:40:51
URL: http://mammamelissa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0