Mina bästa vänner!

"En hund bryr sig inte om pengar, ge ditt hjärta så får du hundens" - Marley&Me

Så himla sant. Ett djur bryr sig inte om hur mycket pengar matte eller husse har. Det spelar ingen roll hur man ser ut, hur ens boende ser ut - ett djur älskar en villkorslöst nästan oavsett vad man tar sig för!  Jag har haft turen att ha världen bästa djur i mitt liv - Titti, Max, Sivert och Bosse. Lycka på hög nivå! Utan dem skulle jag inte vara den människan jag är idag. De åren efter Titti avlivades var hemska och trots att det i april var åtta år sedan hon dog gråter jag när jag tänker på henne eller ser bilder på henne. Det kommer nog aldrig släppa för hon var min bästis. Sen kom Max och jag blev glad igen. Första månaden var det jag som var hemma med honom och det är jag oerhört glad för hade det inte varit så hade han nog inte varit så fäst vid mig. Trodde det skulle avta lite när jag flyttade hemifrån, att han skulle "glömma" men icke då, när jag är hemma så är det bara för resten av familjen att ta ett kliv åt sidan för då är jag hans. Sivert&Bosse är stor del till att jag älskar min lägenhet så mycket. Hade jag inte haft de hade jag nog inte trivts lika bra här i min ensamhet. Nu har jag alltid ett sällskap och varje dag när jag kommer hem med bilen sitter de uppe i fönstret och väntar på mig. Visst, de kan vara otroligt jobbiga, men de är mina små barn och det får gå. Trodde aldrig man kunde fästa sig så vid ett par katter, men de är inte riktigt som normala katter de här två. Underbara helt enkelt

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0