helt galen kväll

Jag har sagt det förut och jag säger det igen, jag umgås inte med normalt folk. Kvällen började lugnt hemma hos Jenny, gick sedan vidare till Buddys för att bowla lite och jag förlorade ganska stort. Min grymhet från gången innan var som bortblåst :P Efter bowlingen blev det lite black jack, jag fattade ingenting men fick hjälp av killarna runt bordet så lite vann jag iaf. Efter lite nachos kläckte Daniel den smarta idén att det skulle badas i kanalen och Tomas kommer då med den briljanta idén att de skall hoppa från klaffbron. Sagt och gjort, killarna hoppar från klaffbron och jag står med kameran i högsta hugg och filmar allting. Det blir ett hopp till och då hör jag Lelle bakom mig: Nu kommer polisen. Haha jotack där kom två poliser och pratade lite med grabbarna om att man faktiskt inte får bada där. Efter en liten stund kommer 3(!) ambulanser dit och frågar oss om vi sett några som hoppat från bron för de har fått larm om det. Efter lite prat där kommer det fram att det är Daniel och Tomas som har hoppat och då är redan Jenny och Daniel påväg därifrån och jag, Lelle och Tomas kommer lite efter. När vi kommer bort till Vattenfall kommer poliserna igen och killarna sticker fort som fan och gömmer sig i en buske. Ena polisen hoppar ur bilen med ficklampan i högsta hugg och frågar oss tre om vi sett grabbarna. Jag drar till med en liten lögn och säger att de gick upp på en gata mot systemet. Polisen börjar prata med oss om att ambulanspersonalen är ganska arga just nu och bla bla bla, men tillslut fick vi de att förstå att killarna faktiskt redan pratat med ambulanspersonalen så allt är lugnt. Polisen åker iväg, Jenny och Lelle går en gata upp och jag går för att leta efter killarna. De hittas, möter upp alla hemma hos Tomas, sitter där och gapskrattar åt det hela en stund innan vi beger oss bort till Lipz. Kvällen/natten avslutas sedan hemma hos Lelle som nu har fått känna på hur det är att leva Kungsgatan liv. Det är här allt händer och jävlar vad jag skrattar åt det här. Det här är humor mina vänner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0