svordomar och barn

vi diskuterade lite idag i skolan om svordomar och barn. När man är i närheten av barn kopplar de flesta bort svordomarna och det gör jag också, när jag är på förskolan. Då tänker jag på det, man ska inte svära inför barn. Men utanför förskolan eller skolan också för den delen svär jag hela tiden och det värsta är att jag inte hör det själv. är jag i närheten av ett barn som är utanför skolmiljön kan jag inte koppla bort det eftersom jag inte tänker på vad jag säger. Fan och helvete återkommer i var och varannan mening hos mig. Men jag vet vem jag fått det ifrån, min käre far. Han har alltid svurit och jag har apat efter. När jag bodde hemma och sa något svärord skällde han alltid för svära får man inte göra. Men när man då sa att han svär lika mycket så fick man ju till svar att det gör han inte alls. Så uppenbarligen hör han det inte heller. Så det är inte mitt fel, jag har fått det från pappsen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0