vilken dag, suck

Dagen börjar som sagt bra med lite shopping på Överby och sen fika hemma hos mormor&morfar. Blir avsläppt hemma hos mig, går upp plockar ihop lite nagelgrejer eftersom kvällen ska ägnas åt att fixa mammas naglar. Sätter mig i bilen, startar och som vanligt går den som en klocka. Åker några hundra meter och då händer det något. Fungerar inte riktigt att gasa som det ska och någon jäkla lampa för motorn börjar lysa. Jävla skit helvetes fan tänker jag då och jag lyckas gasa mig upp för den lilla yttepyttebacken jag var i och rullar fram en liten bit så jag kan svänga av vid Swedenborg där jag får ställa mig på trottoaren typ. Där sitter lilla Mallan som inte kan något om bilar, det svåraste jag kan är att fylla på spolarvätska. Vad gör jag nu? Jo, jag tar upp telefonen och ska ringa den personen som är närmast - Tomas. Svara han? NEJ! Då ringer vi pappa, förklarar vad som har hänt med lite smått panik i rösten. Lägger på och vem ringer då? Jo Tomas som har legat och sovit, när jag behöver hjälp. Ny regel för alla människor som känner mig: Ha alltid mobilen nära till hands för ni vet aldrig när Mallan ringer i ren panik och behöver hjälp! Pappa och mamma kommer upp och får köra bort bilen till lagret och den låter verkligen inte bra. Inga rena toner där inte vill jag lova. Så just nu är jag utan bil och det känns inte bra. Min stackars älskade lilla bil.

Åkte iaf med mamma&pappa till Edet där jag spenderade kvällen och fixade naglarna på mamma. Lite handpeeling, fila och göra rent dem. Självklart lacka de i en färg jag aldrig tidigare använt från samligen. Helt okej blev det för att vara första gången faktiskt och med en galen Jimmy som springer runt som en galen idiot och fotar allt och inget. Så tänkte börja träna lite smått på folk, någon som är villig att ställa upp så säg till.


Lacka, lacka, lacka

Koncentrerad?

Som sagt, han var överallt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0