stackars lilla Mallan

Ja, jag tycker synd om mig och det får jag lov att göra eftersom jag inte har någon annan här hemma som gör det. Grabbarna Bus fattar ju inte när jag säger att mamma inte mår så bra så de kör ju på som vanligt. Men Sivert nös förut så jag ska erkänna att jag njöt lite och hoppades på att han kanske kunde bli liiiiiiite förkyld iaf. men nej det lär jag ju inte kunna räkna med. När jag bodde hemma gick pappa omkring och sa stackars Malin hela tiden och det känns lite bättre att veta att nån tycker synd om mig. Max brukade också bli förkyld när jag var det så jag var aldrig ensam om det som jag är nu! Suck, vad det är synd om lilla Mallan.

Hade förresten en grymt bra föreläsning idag. En kvinna från polisen som föreläste om våld i nära relationer och jag tror inte någon gick därifrån med ett leende på läpparna. Helt sjukt vad våldet finns nära oss. En man här i stan har blivit dömd för import av kvinnor och vid tillfället hon hörde om honom senast var han uppe i 13 stycken, så vem vet hur många han är uppe i nu. Helt sjukt verkligen. Sitter sitt straff på ett år och sen hämtar hem en ny som han kan misshandla och tro han kan behandla hur somhelst. Verkligen en bra föreläsning. Det ger mycket mer att få dit en föreläsare utifrån skolan som pratar från verkliga livet och som verkligen berör. Satt nästan och funderade på ett tag att ta avstånd från allt vad män heter, vet ju aldrig vad man kan stöta på.. Helt sjukt verkligen vissa saker hon berätta, blev äcklad av vissa historier!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0