Melodifestivalen 2010 - Vägen till Oslo

Nu sitter jag här och är lycklig. Om en månad drar Melodifestivalen igång igen och idag sände 1:an ett program om det. En timmes melodifestival såhär på en tisdagskväll kan det bli bättre? Det är nämligen bland det roligaste jag vet, så för er som inte vet det är jag en nörd som under Melodifestivalsveckorna ägnar min vakna tid åt detta i stort sett. Men det är ju så roligt och så mycket glädje. Jag skiter i hur det går i Eurovision, det är inte det som är det roliga (jo det är roligt också), men det roligaste är det som sker här i Sverige.

I programmet visade de iaf klipp från när Charlotte Perelli, då Nilsson, vann i Jerusalem med Take me to your heaven. Det är den bästa låten genom tiderna enligt min åsikt och jag ryser i hela kroppen när jag ser det klippet och blir så himla glad. Men jag grämer mig så över att jag inte såg henne vinna, nej för lilla 11 åriga Malin var för trött och gick och la sig. Kanske borde skälla lite på mamma för det, hon borde ju förutsett att jag skulle bli sån här nörd i framtiden ;)


Lyssna och njut för detta är så bra. Visst kläderna ser förjävliga ut, sminket är förjävligt men ååå vad bra det är! Kan lyssna på den här låten om och om igen, jag tröttnar aldrig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0